همشهری آنلاین: یک مقام امنیتی لبنان گفت: 9 تن در درگیری‌های شدید میان فرقه‌‌ای در شهر بندری طرابلس در شمال لبنان کشته شدند. در میان کشته شدگان یک کودک 10 ساله دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از درگیری‌های خشونت‌آمیز سنی‌ها و علویون که با پرتاب نارنجک و تیراندازی سلاح‌های اتوماتیک همراه بود، تانک‌های ارتش لبنان در خیابانهای شهر به گشت‌زنی پرداختند.

این مقام امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت: در میان کشته شدگان یک کودک 10 ساله و دو زن دیده می‌شوند و 50 تن دیگر مجروح شدند.

به ‌رغم امضای پیمان تقسیم قدرت میان احزاب سیاسی رقیب در ماه مه که منجر به انتخاب میشل سلیمان به عنوان رئیس‌جمهور و تشکیل کابینه‌ اتحاد ملی در لبنان شد، این کشور شاهد درگیری‌های پراکنده بوده است.

همچنین با وجود اعلام آتش‌بس برای دور جدید خشونت‌ها در روز جمعه، درگیری‌های شدیدی جمعه شب به وقوع پیوست اما با فرستاده شدن ارتش برای آرام کردن اوضاع صبح امروز (شنبه) شرایطی نسبتا با آرامش برقرار شده است.

دهها فروند از تانک‌های ارتش و خودروهای زرهی به منظور جلوگیری از ایجاد درگیری میان منطقه سنی‌نشین باب التبانه و منطقه‌ وسیع جبل محسن که علویون در آ‌ن ساکن هستند، در خیابانهای شهر طرابلس در حال گشت‌زنی هستند.

زیاد بارود، وزیر کشور لبنان و اشرف ریفی، رئیس نیروهای امنیتی داخلی این کشور، برای آگاهی یافتن از شرایط و اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ صلح و آرامش در اواخر جمعه شب وارد منطقه شدند.

باب التبانه پایگاه اکثریت ضد سوری در لبنان است و این در حالی است که ساکنان جبل محسن عمدتا حامیان اپوزیسیون شیعه لبنان به رهبری حزب الله هستند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد: در درگیری‌های روز جمعه اصابت یک نارنجک به ساختمانی در نزدیکی یک بازار تره‌بار موجب آتش سوزی شد و یک نارنجک دیگر به مسجدی در باب‌التبانه اصابت کرد.

آتش بس اولیه اعلام شده از سوی دولت تحقق نیافت و در دومین اعلام آتش‌بس ارتش اعلام کرد از ساعت شش بعد ازظهر با کسانی که آتش‌بس را نقض کنند برخورد خواهد کرد

کد خبر 59094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز